11.14.2012

ANTIPHYSIS PRINT (kaleidoscope print)


Masha Reva 'Merging' 2012

    Сьогодні хотілося б поговорити про один особливий принт (подекуди і фактуру одягу), який можемо тотально спостерігати в колекціях останніх, мабуть, років двох.


Masha Reva 'Merging' 2012

   Я намагалася знайти йому визначення в просторах інтернету, але все, що мені вдалося розкопати це означення йому - "калейдоскопічний" принт. 
Але калейдоскопічністю тут все не вичерпується. 
    Як на мене, цей принт є дуже знаковим для доби постмодерну в контексті її інформаційної і науково-технічної напруги, відчуження людської природи від природи як натури (nature)
Я візьму за сміливість назвати даний принт антифізисом (antiphysis - протиприродність). 


Prabal Gurung RTW Spring-Summer 2012   














    Слово «антіфізіс» («антиприрода») зустрічається в літературі ще у гуманістів епохи Відродження
 (Ч. Кальканйіні, Ф Рабле.) у сатиричному і притчевому контексті. Фізис, тобто Природа, у Рабле народжує Красу і Гармонію, взагалі вона «сама по собі надзвичайно плодовита і плодоносна». У Природі для Рабле укладено божественне начало. Антіфізис протистоїть Природі, а отже, і Богу, вона народжує лише Недомірка і Нескладу - істот, у всьому противних природному.
    Нове ж значення слова як «культури, цивілізації» як штучних утворень людства запозичується Р. Бартом, ймовірно, з книги Ж.-П. Сартра «Бодлер», де слово згадується з посиланням на переписку Маркса і Енгельса, у зв'язку з характеристикою «великої антинатуралістичної течії XIX століття». 
  

Peter Pilotto RTW Spring-Summer 2012











    Про антифізис ми говорили ще інституті на семінарах з футуризму. Поети футуристи використовували в своїх творах урбаністичні мотиви, зокрема мотив міста-спруту, яке поглинає людину в своє протиприродне нутро і робить її мізерною слабкою

частинкою натовпу, яка вже не в силах протистояти впливу соціуму. Єдине спасіння - це втеча до витоків, до природи, а це можливо лише, покинувши антифізичний простір міста.
   

Iris van Herpen Couture Spring-Summer 2012











   

    Писали футуристи і про тривогу перед майбутнім, попри своє захоплення цивілізацією і стрімким злетом науки й техніки, вони відчували футуристичний шок і висловлювали апокаліптичні прогнози.

 Коли з'єднаються всі самотні в пари 
 прибере реальні форми невідомість, 
 - Прогнуться розплавлено асфальтові тротуари -
 І що ж буде, що ж буде натомість?
                          М. Семенко

   

Julien McDonald RTW Spring-Summer 2012









    З таким же успіхом передбачали футуристи і смерть мистецтва.
    Саме такий мотив виродження мистецтва (змізерніння простору людських естетичних ідей) і виродження людської природи під впливом НТР та міста я вбачаю у цьому принті.  

Preen RTW Spring-Summer 2012












    Такий принт став можливим саме саме в наш час, у час розвитку комп'ютерної графіки і рентгену. 
Він цілком штучний і синтетичний. Він нагадує рентгенівські знімки людського скелету, найбільше -хребта.

J. Mendel Pre-Fall 2012






Mandy Coon RTW Fall-Winter 2012-2013







   

    Як відомо, хребет - це основа людського тіла, через нього проходять основні нервові канали, він забезпечує опору і рух, через нього проходять основні енергетичні потоки (чакра входу і виходу енергії з обох кінців).
   

Yiging Yin Couture Fall-Winter 2012-2013



















    Зображення хребта на сучасному одязі несе в собі потужне символічне значення - це протест людської природи проти науково-технічного прогресу. 

Zero + Maria Cornejo Pre-Fall 2012







    Символіка цього принту аж ніяк не життєствердна, а навпаки - це закодована картина занепаду людини і природи. Багато принтів нагадують картини природних катаклізмів - ядерного вибуху, виверження вулкану і т.д.
    

Jean Pierre Braganza RTW Fall-Winter 2012-2013














Michael Angel RTW Spring-Summer 2012














    Деякі зображення є відвертими алюзіями на черепи тварин, зокрема на череп кози - відомий сатанинський символ. А сатана протистоїть Богу, а 
отже, всьому природному.
 

Prabal Gurung RTW Fall-Winter 2012-2013






    Всі ці принти в моєму уявленні є таким-собі постмодерним "гласом вопиющего в пустине", голосом людства, що б'є на сполох.

 

Michael Angel RTW Fall-Winter 2012








    Але є в них і щось прекрасне, якщо оцінювати їх з постмодерною здібністю бачити естетичне в неестетичному, прекрасне - в потворному.
  

Teatro Latea RTW Fall-Winter 2012-2013






Деякі принти нагадують космос чи таємничі глибини і надра землі:


Iceberg RTW Fall-Winter 2012-2013










Peter Pilotto RTW Fall-Winter 2012-2013








Sportmax RTW Spring-Summer 2012






Albino RTW Spring-Summer 2012




    Є в цьому щось від тотемізму і шаманства первісних людей чи сучасних диких племен, яких ще не торкнулась рука цивілізації.

   
Vivienne Tam RTW Spring-Summer 2012








Manish Arora RTW Spring-Summer 2012






    Є в цьому щось від хитросплетінь бароко - така-собі сучасна барокова символіка.

   

Aquilano Rimondi RTW Spring-Summer 2012










Issa RTW Fall-Winter 2012-2013




Holly Fullton RTW Fall-Winter 2012-2013










Balmain RTW Spring-Summer 2012






Antonio Berardi Resort Spring-Summer 2012








Ще кілька колекцій і фотосет на здачу:)

Preen Resort Spring-Summer 2012






Brood RTW Fall-Winter 2012-2013




Vera Wang Pre-Fall 2012






Yosef Peretz Fall-Winter 2012




Reflective by Luca Meneghel









P.S. Якщо ви маєте коректне визначення для даного принту, напишіть мені. Буду рада:)

1 коментар:

  1. ого! я вражена від твого аналізу! так чітко і цікаво! супер!
    а принт цей я раніше чи не бачила, чи не звертала на нього увагу
    твій пост дуже потрапив мені в настрій
    слухаю зараз Адель - Скайфол, думаю про фільм Хмарний атлас, постапокаліптичні світи, отаке всяке

    ВідповістиВидалити