11.13.2012

RIDICULOUS 80s! or NOT?




     Проаналізувавши тенденції осінньо-зимових колекцій, я щиро здивувалась, адже на подіум якось непомітно прокрався гіпертрофований силует 80-х. Так-так, саме тих 80-х, стиль яких часто називали злочином на поприщі моди, про які з гумором згадують наші батьки, а ми ледве впізнаємо їх на старих фотографіях, звідки нам усміхаються налохмачені хімзавивкою жінки з масивними пластмасовими прикрасами і вусаті чоловіки в малинових кумедних піджаках! Ті 80-ті, в яких все було занадто: занадто яскравий макіяж, занадто пишне волосся, занадто широкі плечі, занадто великий одяг, занадто яскраві кольори, занадто масивні прикраси і так далі по списку.



    Але певний трагізм 80-х я вбачаю в тому, що це був свого роду передсмертний зойк еволюції стилів одягу, адже, варто лише вдуматись, 80-ті роки - це той рубіж, переступивши через який, на жаль, стало очевидно і зрозуміло, що всі стилеві ідеї практично вичерпані і нічого кардинально нового вже не можна витворити. 90-ті подарували світу моди не так вже й багато. Живий класик моди Ів Сен-Лоран тоді сказав пророчу фразу: «Світить нам зірка, яка скоро зайде за горизонт, і тільки точна лінія і бездоганний крій зможуть нас врятувати».





    Що ж дали нам 80-ті? Саме 80-ті звернули свій пильний погляд у минуле і почали відроджувати класичні стилі, правда, модернізуючи їх, оскільки традиційні костюми тоді здавалися модній індустрії занадто буденними і нудними. У моду ввійшла «неокласика», форми класичні стараннями модельєрів перетворювалися на ультрасучасні. У 80-ті роки успіху досягали ті, хто володів іронією і вмів приправити нею свою творчість, трансформуючи існуючі модні ідеї, доводячи їх до гротеску.




    У моді 80-х переплелися ретрообрази, переосмислені дизайнерами, а також стилі, народжені молодіжними субкультурами, музичними і танцювальними напрямками, пануючим тоді бумом спорту. Хіп-хоп, готика, пост-панк, рейв, хаус, техно, брейк-данс, сноуборд, скейт-борд, ролики, степ-аеробіка - всі ці явища позначилися на стилістиці десятиліття.



 
Мода 80х років була подібна на колаж, в ній змішувалися елементи стилів минулого, «високе» і «низьке», масове й елітарне, "блеск и нищета". У 1980-ті у споживачів модної продукції зростає інтерес до престижних марок. Все більшим успіхом користуються одяг та аксесуари статусних марок - «Москіно», «Версаче», «Армані», «Шанель» і т.д. Світ розбагатів і жадав престижного одягу. Економічний підйом, зростання доходів, підвищення життєвого рівня спровокували появу неокласики. Розкіш у всьому - девіз вісімдесятих. Лейбли переміщуються на зовнішню сторону одягу: всі повинні бачити, скільки це коштує.



 

    Силует 80-х (структурні моделі з підкресленими широкими плечима, тонкими таліями і округлими стегнами) визначила колекція Тьєрі Мюглера у 1979 році, яка справила величезний вплив на моду.  Образам Мюглера була властива відверта сексуальність і холодна чуттєвість. На подіумі в різних варіаціях запанувала жінка-вамп - агресивна, сексуальна, владна.




    Моделям Клода Монтана була притаманна андрогінна сексуальність істот без визначеної статі, тенденція до стирання кордонів між статями.



    Образами андрогінів (жіночність в чоловічій подобі і мужність у жіночому) була просякнута вся мода 80-х - їх втіленням були іміджі Грейс Джонс, Енні Леннокс, Бой Джорджа, Майкла Джексона. У 80-ті роки Монтана створював агресивні образи жінок, одягнених у чорну шкіру з металевими кнопками, силуети з дуже широкими плечима і тонкими таліями, прозорі блузи.






    Жан-Поль Готьє, якого називали «хуліганом моди», використовував у своїй творчості такі прийоми, як навмисна хаотизація і надмірна динаміка форм, брутальні контрасти кольорів, доводив модні ідеї до абсурду або ж відвертої потворності, поєднував несумісне. Колекція «Хай-тек» (осінь-зима 1980-1981) вивела Готьє в число визнаних авангардистів французької моди. Справжньою сенсацією стала колекція «Дадаїзм» (весна-літо 1983), закріпивши за Готьє славу авангардного та непередбачуваного французького модельєра. У цій колекції з'явився знаменитий «корсетний стиль», коли сукні були скроєні як корсети - з окремими чашечками і кісточками. Колекції чоловічого одягу Готьє у 80-ті стали найяскравішим символом тенденції до стирання кордонів між статями в епоху постмодерну. У 1987 році він зустрівся в Парижі з Мадонною і став розробляти для неї сценічні костюми. Величезна популярність Мадонни зробила «корсетний стиль» Готьє всесвітньо відомим.






    У цей період мода переживає сильний вплив Японії. Популярність завоювали японські дизайнери - Йоджі Ямамото, Іссі Міякі, Токіо Кумагаі, Реї Кавакубо, Кензо та інші. Їх мода була абсолютно особливою, оскільки орієнтувалася на японську конституцію тіла, відмінну від європейської. Завдяки япономаніі, модні силуети 80-х не акцентували талію, груди і стегна. У моду ввійшли геометричні лінії і різкі колірні поєднання. Тіло ховалося під одягом, в моді були речі свідомо великих розмірів, здавалося, що вони завеликі.



    Міцно вкорінюється в життя стиль унісекс, зробивши масовим одягом куртки-«вітрівки» з плащової тканини, куртки-«пуховики», чоботи-«місяцеходи».
    Найтиповіші образи моди 80-х років, що закріпилися в свідомості - це «бізнес вумен», «агресивна сексі» та «романтична красуня». Ділова жінка одягає жакети з надміру широкими плечиками, позиціонуючи себе незалежною і впливовою. Цим вона мовби маніфестує перед суспільством: "Я сильна і можу взяти на свої плечі будь-які задачі і випробування!". Вона прагне бути успішною, стильною, яскравою у всьому.











     
Хрестоматією стилю в цей період є популярний телесеріал «Династія». Героїні актрис Лінди Еванс і Джоан Коллінз були ідеальними уособленням ділової жінки. 
    «Сексі» стиль - зухвалий, вульгарний, епатажний і демонстративний, в ньому домінував обтягуючий одяг, ультраміні, шкіра. Зі спортивних залів на вулицю «вирвалися» легінси.

Бекстейдж фільму "Секс і місто 2"



 
  «Романтичний стиль», перш за все, асоціюється з принцесою Діаною, яка стала загальним кумиром та «іконою стилю». Весільна сукня леді Діани, створена британськими модельєрами Девідом і Елізабет Емануель, надихнула багатьох дизайнерів на створення романтичних колекцій. Тисячі дівчат у всьому світі копіювали стиль народної принцеси, носячи сукні з широкими спідницями до колін, шовкові блузи з романтичними «воланами» і маленькими комірцями-стійкою, рюшами і бантами.





    Отже, говорячи про 80-ті, не можна не згадати: великі плечі, гіпертрофовані форми, джинси ("варьонки"), штани-банани, шкіряни штани і спідниці, куртки-косухи, куртки-вітрівки, широкі плащі, сукні-балахони, , широкі клубні піджаки (блейзери), комбінезони, широкі пояси, каблук 8 см, люрекс, дикі принти, абстракціонізм, прозорість, спортивна одежа (лосини, боді, кросівки, футболки, спортивні балонові костюми), золоті гудзики, прикраси і ланцюжки, кліпси, пластмасові і гумові прикраси, клатчі різноманітних розмірів і забарвлень, агресивний макіяж, важкі парфуми, пишні-пишні зачіски і ще багато всього, достойного ностальгійної сльози!

    Сучасні celebrities, які активно експлуатують стиль 80-х в своєму іміджі:


Lady Gaga















Rihanna



















Nicki Minaj











Rita Ora









Katy Perry в кліпі Last Friday Night







    А тепер давайте поглянемо, що приготували нам дизайнери. Найбільше мені подобається тенденція до гіпертрофованості форм! Її сміливо можна взяти на озброєння і не боятись "прослить бєзвкусной" :)


Balenciaga RTW Fall-Winter 2012-2013














Acne RTW Fall-Winter 2012-2013








Celine RTW Fall-Winter 2012-2013






Chloé RTW Fall-Winter 2012-2013








Peter Som RTW Fall-Winter 2012-2013










Proenza Schouler Pre-Fall 2012




Proenza Schouler RTW Fall-Winter 2012-2013






Gabriele Colangelo RTW Fall-Winter 2012-2013






Haider Ackermann RTW Fall-Winter 2012-2013




Central Saint Martins RTW Fall-Winter 2012-2013










Chanel Couture Fall-Winter 2012-2013




Chanel RTW Fall-Winter 2012-2013






Francesco Scognamilgio RTW Fall-Winter 2012-2013






Ports 1961 RTW Fall-Winter 2012-2013




Bibhu Mohapatra RTW Fall-Winter 2012-2013




Albino RTW Fall-Winter 2012-2013




Arsenicum RTW Fall-Winter 2012-2013




Balmain RTW Fall-Winter 2012-2013




Barbara Bui Pre-Fall 2012




Barbara Bui RTW Fall-Winter 2012-2013




Carven Pre-Fall 2012




J.W. Anderson Pre-Fall 2012




Hermès RTW Fall-Winter 2012-2013




Chapurin RTW Fall-Winter 2012-2013




Chadwick Bell RTW Fall-Winter 2012-2013




Comme des Garçons RTW Fall-Winter 2012-2013








Cyrille Gassiline RTW Fall-Winter 2012-2013




Daks by Giles Deacon RTW Fall-Winter 2012-2013




Hakaan RTW Fall-Winter 2012-2013






Jason Wu RTW Fall-Winter 2012-2013




Jean Charles de Castelbajac RTW Fall-Winter 2012-2013




Jean Paul Gaultier RTW Fall-Winter 2012-2013




Jean Pierre Braganza RTW Fall-Winter 2012-2013




Jeremy Laing RTW Fall-Winter 2012-2013




Kenzo Pre-Fall 2012




Lanvin RTW Fall-Winter 2012-2013




Marni Pre-Fall 2012




Marni RTW Fall-Winter 2012-2013




Metthew Williamson RTW Fall-Winter 2012-2013




Michael Angel RTW Fall-Winter 2012-2013






Nina Donis RTW Fall-Winter 2012-2013




Pedro Lourenço RTW Fall-Winter 2012-2013






Prabal Gurung RTW Fall-Winter 2012-2013




Roksanda Illincic RTW Fall-Winter 2012-2013






Sharon Wachoub RTW Fall-Winter 2012-2013




Simone Rocha RTW Fall-Winter 2012-2013






Sportmax RTW Fall-Winter 2012-2013










Suno RTW Fall-Winter 2012-2013




Thomas Tait RTW Fall-Winter 2012-2013




Trussardi 1911 RTW Fall-Winter 2012-2013






Tsumori Chisato RTW Fall-Winter 2012-2013








Unique RTW Fall-Winter 2012-2013








Walk of Shame RTW Fall-Winter 2012-2013




Zero+Maria Cornejo RTW Fall-Winter 2012-2013




Vika Gazinskaya RTW Fall-Winter 2012-2013




Véronique Leroy RTW Fall-Winter 2012-2013
















Viva Vox RTW Fall-Winter 2012-2013







6 коментарів:

  1. Модою не цікавлюся (ну, ти знаєш), але дуже цікава стаття.
    Твоя С.К.

    ВідповістиВидалити
  2. Після перегляду фото виникає питання (можливо, тільки у мене)...Чим беруть моделі? Що в них є такого "чогось", чого я не бачу?
    і...Більшість із них мені хочеться погодувати....

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Моделі, вони ж, як манекени. Вони не повинні бути еталонами краси. Епоха топ-моделей, крависих, як Барбі (Сінді Кроуфорд, Тайра Бенкс і т.д.), давно минула. Зараз модель повинна зазвичай мати нейтральну зовнішність, аби не привертати до себе уваги, а щоб вся увага була спрямована на одяг, який вона демонструє.

      Видалити
  3. Дуже не люблю 80-ті і не маю до них жодних добрих почуттів. Навіть 70-ті часом мене розчулюють, але 80-ті ніколи. Вони, скажімо, взяли деякі елегантні елементи 40-х (плечі) і ар деко (геометричні візерунки) і зробили з них казна-що. Ні, це, на жаль, не для мене.

    ВідповістиВидалити